Yvonneinghana.reismee.nl

Dagelijks leven

Bedankt voor de leuke reacties, ik vind het leuk om ze te lezen. Het is alweer een week geleden sinds mijn vorige verhaal en de week is voorbij gevlogen. Maar ook ivm de light off/ power down hebben we regelmatig geen internet. Maar ik begrijp dat we niet mogen klagen want in Accra hebben ze maar 12 uur electriciteit en dan 24 uur geen electriciteit. Deze regel is pas ingegaan en zal nog maanden gaan duren ivm groot tekort aan electriciteit capaciteit.

Deze week ben ik naar de markt geweest. Leuk om er overheen te lopen, overal stalletjes en het krioelt er van de mensen. Ook verkopen ze de prachtigste stoffenmaar de vleeshal heb ik maar even overgeslagen. Omdat ik toch wat langer ben dan de gemiddelde Ghanees en als Jovo, ben je een bezienswaardigheid op de markt. Bij een oud vrouwtje koop ik een waaier, ik wapper er even mee in m'n gezicht en ze begint hard te lachten. Wat blijkt de waaier is om het vuur mee aan te wakkeren. Ze spreken hier engels, maar omdat ze af en toe woorden Ewe er tussen door zeggen soms lastig te verstaan. Ewe is de lokale taal hier.

Deze week heb ik zowaar een huurfiets, knalrood met een enorm hoog ' Harley Davidson' achtig stuur. Bij het afstellen van de fiets bekeek de fietsenmaker me bedenkelijk en vervolgens zei hij ' You really have long leggs' . Het is fijn om te kunnen fietsen en ook Ghanezen zie je wel fietsen, maar niet midden op de dag. Dan kun je beter een taxi pakken, het is altijd een verrassing bij wie je in de taxi belandt. De wegen zijn hier deels verhard en deels onverhard, maar beide hebben enorme kuilen. Het is dan ook de uitdaging van elke taxichauffeur om zonder te remmen deze kuilen te ontwijken. Het gevolg is dat iedereen van links naar rechts over de weg slalomt.

Afgelopen weekend ben ik naar de Wli watervallen geweest dicht tegen de grens met Togo aan. Na een prachtige wandeling komen we bij de waterval van zo'n 80 meter uit, echt prachtig om te zien. Nogmaals dank voor de reacties en ik hoop snel weer een verhaal te kunnen plaatsen.

Groetjes, Yvonne

Reacties

Reacties

Mirjam

Hoi Yvon,

Haha... ik moet erg lachen om je verhaal, vooral over your very long legs... wel fijn dat je nu een fiets hebt, zal idd een stuk comfortabeler zijn. Geniet nog lekker hoor en veel succes op het lab!

Groetjes Mirjam

Annemieke

Leuk om te lezen wat je zoal meemaakt. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen straks. Toch een stukje Nederland daar....een fiets!
Succes daar verder en de groetjes!

Jose

Ha Yvon, nu willen we wel graag een foto van je fiets zien en het liefst met jou erop, zal best stoer staan!
Heb je al wat onderwijs kunnen geven inmiddels en zijn je meegenomen spullen al in gebruik genomen?
Leuk dat je weer een stukje van de ghanese natuur hebt gezien, meteen een verfrissende douche genomen zeker....
Misschien volgen er nog meer tripjes?
Succes maar weer, groetjes.

sidney KCHL

hey yvon,

leuke verhalen :)

kleine tip, misschien werkt het in geval van regelmatig internetverlies.
Verhaal eerst in word/wordpad maken(geen internet vereist) Daarna copy/paste op je website... In theorie zou je niet veel tijd online hiervoor kwijt moeten zijn :) groetjes Sidney

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!